Uždaryti
There are no translations available.

Prisijungimas redaktoriams

Prisijunkite, norėdami redaguoti svetainės turinį.

Prisijungimas

2006 - 2013 metų ref.lt archyvas

Ši svetainė yra 2006 - 2013 metų archyvas.

Klausimas

Užbaikite Šv. Rašto citatą: "Jei Viešpats panorės..."

„Kalbėdami tiesą su meile, aukime visais atžvilgiais tame, kuris yra galva, - Kristuje.“ (Ef4, 15)
Lietuvos reformacijos istorijos ir kultūros draugija
LERD "RADVILA"
Skautų stovykla Švedijoje
Samedi, 31 Juillet 2010 08:57
There are no translations available.

Birželio baigoje ir liepos pradžioje Švedijoje buvo surengta penkių dienų skautų stovykla, kurioje galimybe dalyvauti ir pabendrauti su Švedijos skautais buvo suteikta ir mums, biržiečiams, Skaistei Švambarytei Tadui Talmontui ir man - Algiui Krisiukėnui. Keltu  iš Rygos į Stokholmą išplaukėme vakare, kitos dienos ryte uoste pasitiko du skautai, kurie mus atvežė į savo namus Atvidaberge. Šeimininkai vaišino grilyje keptais kepsneliais, aprodė miestelį kuriame gyvena apie 7000 gyventojų. Nepastebėjome apleistų namų, sužavėjo tai, kad visos gatvelės asfaltuotos. Taip pat tvarkingi dviračių miestelio takai. Aplankėme seniausią miestelio medinę bažnytėlę, kaip teigiama, statyta prieš 400 metų. Šventovėje ideali tvarka. Rūsyje posėdžiu salė, teniso stalas, virtuvėlė bei įrengtas liftas neįgaliesiems. Čia jie turi galimybę prie puodelio arbatos pabendrauti su miestelio tikinčiaisiais. Taip pat rūsyje radome stovyklavietei reikalingą įrangą: dvi palapines, kuriose telpa apie dešimt skautų, grilį maisto gamybai ir kitus daiktus.

Vingiuotais keliais atvykome prie spygliuočiais apaugusio Alanderno ežero. Netrukus pradėjo rinktis skautai iš kitų Švedijos miestų. Statėme palapines, iš medžio karčių rišome stalus, suolus (skautai nenaudoja vinių, o viską tvirtina įvairiais mazgais). Vieni  ruošė valgį, kiti darė vartus į stovyklą. Stovykla vadinosi „Nuotykių ieškotojai". Vakare buvo iškilmingai iškelta bendra skautų vėliava. Stovyklą su vaikais sudarė apie šimtas skautų, kurie pasidalino į aštuonis būrius. Kiekvienas būrys turėjo pavadinimą. Mūsų „Vilkų" būrį sudarė dešimt vadovų ir dešimt vaikų. Kiekvienas rytas prasidėdavo iškeliama Švedijos vėliava, skaitomomis Biblijos ištraukomis, žaidimais. Dieną įvairūs žygiai, mokymai, darbeliai. Vakarais vykdavo vaidinimai bei pasakos mažiesiems. Švedų vaikams patiko Skaistės pasaka, apie raudonkepuraitę, Tado pasiūlytas žaidimas. Plaukėme kanojomis, Su Tadu  išbandėme katerio galią,  kuriuo plaukėme žvejoti lydekų bei ešerių. Deja, laikas buvo ribotas, nes stovykloje laukė vaikai. Užsiėmimų metu vaikai buvo mokomi pirmos pagalbos, užgesinti degančią lėlę, kuri imitavo žmogų. Taip pat stovyklos metu buvo renkamos aukos Ukrainos vaikams. Ėjome į dešimties kilometrų žygį su užduotimis - nusileidimas virvėmis nuo kalno, akmens mėtimas į tolį, šaudimas į skardines, neaplenkėme ir ūkininkės ūkio, kuriame keturių rūšių avis reikėjo atskirti pagal nuotraukas nustatant jų rūšį.

Mums  buvo smagu savomis akimis pamatyti Švedijos skautų stovyklą, parsivežėme nemažai minčių bei praktinių įgūdžių. Didžiausia įspūdi paliko Švedijos žmonių dėmesys vaikams,  jų ugdymui, ne tik mokyklose, bet ir stovyklose, kurios tradicijos perduodamos iš kartos į kartą.

Pabaigai norėčiau padėkoti Biržų evangelikų  reformatų parapijai, už suteikta galimybę iš arčiau pažvelgti į Švedų organizuotą skautų stovyklą.  Taip pat vertėjams - Skaistei, Tadui, bei  vairuotojui Merūnui nuvežusiam mus į Ryga ir pasitikusiam grįžtančius.