Uždaryti
There are no translations available.

Prisijungimas redaktoriams

Prisijunkite, norėdami redaguoti svetainės turinį.

Prisijungimas

2006 - 2013 metų ref.lt archyvas

Ši svetainė yra 2006 - 2013 metų archyvas.

Klausimas

Užbaikite Šv. Rašto citatą: "Jei Viešpats panorės..."

„Kalbėdami tiesą su meile, aukime visais atžvilgiais tame, kuris yra galva, - Kristuje.“ (Ef4, 15)
Lietuvos reformacijos istorijos ir kultūros draugija
LERD "RADVILA"
Jaunatviška krikščionybė Taline
Tuesday, 04 May 2010 06:16
There are no translations available.

... arba šilti saulės spinduliai, įžūlus vėjas, nuostabūs vaizdai ir saviti žmonės...
Karolio Skausmenio nuotrauka. www.liuteronai.ltBalandžio pabaigoje Taline susirinko įvairių tautybių krikščioniškas jaunimas: rusai, lenkai, latviai, rumunai, vokiečiai, suomiai, baltarusiai ir lietuviai,- Estijos sostinėje vyko vadovų kursai ,,Democracy for all" (liet., demokratija visiems). Šioje jaunatviškoje konferencijoje patirtimi dalijosi skirtingų konfesijų atstovai: katalikai, stačiatikiai, liuteronai, reformatai; deja, dėl Islandijoje išsiveržusio Eyjafjallajokull‘o ir atidėtų skrydžių organizatoriai nesulaukė tiek dalyvių, kiek buvo tikėtasi. Šiaip ar taip, islandų „provokatorius" nesukliudė, mums, lietuviams. Mūsų šaliai atstovavo ev. liuteronų diakonas Karolis Skausmenis bei dvi talkininkės iš ev. reformatų jaunimo - Gabrielė Vasiliauskaitė ir aš, Simona Česnakaitė.

Visą „estišką" savaitę vyko sesijos įvairiomis temomis, itin įdomūs, turiningi vakaro užsiėmimai: filmų peržiūros, išskirtinis šeimininkų estų vakaras, pamaldėlės, ekskursijos, sotūs pietūs ir taikios vakarienės. O štai tema ,,Lygiavertiškas dalyvavimas" sukėlė nemenkas diskusijas, o kai kurios kitos - net karštų ginčų eyjafjallajokull‘us! Ne visada netgi pavykdavo rasti bendrą nuomonę, tačiau... išsiskirdavome gražiuoju. Beje, kiekvieną dieną dalyvių laukė skirtingos temos ir kasdien - vis sudėtingesnės...

Kartais, prisipažinsiu, buvo sunkoka suprasti užduoties esmę ar klausimų prasmę, - tokios įvairiapusės ir keblios buvo temos! - bet, svarbiausia, visuomet sulaukdavome patarimo ir pagalbos iš organizatorės Kristine Jansone bei jos padėjėjų: Alinos Marinescu, Karolio Skausmenio, Veros Kockler, ir, žinoma, negailėdavome pagalbos ir vieni kitiems! Kiekvieną dieną po sesijų būdavo kavos pertraukėlės, kurių metu pailsėdavom nuo įtempto mąstymo, tiesa, ir čia aktyviausieji dalyviai rasdavo dėl ko padiskutuoti.

Kiekvieną dieną keli išrinktieji dalyviai turėjo parašyti po ,, Daily report" (liet. dienos apžvalgą). Šis mažas darbelis kiekvieną iš mūsų dar labiau pančiojo į gilesnę EYCE veiklą. Kadangi buvome skirtingų šalių atstovai, kiekvienas turėjome ką papasakoti apie jaunimo grupes, kurioms priklausome arba domimės. Buvo nepaprastai įdomu sužinoti apie kitų šalių jaunimo veiklą, jaunų žmonių problemas ir jų sprendimo būdus, tradicijas. Kaip jau minėjau, kiekvieną dieną vykdavo pamaldėlės, kurioms vadovaudavo vis skirtingi žmonės. Buvo neįprasta ir smalsu dalyvauti kasdien vis kitos konfesijos pamaldose! Visi lyg ir apie Tą Patį, Pagrindinį, bet kaip ir laaabai skirtingai!.. Tačiau tai - nauja patirtis, kurią kiekvienas ilgai prisiminsime ir, patikėkite, išsaugosime.

Rimtoji kursų dalis būdavo įdomi, o linksmoji... dar įdomesnė! Mūsų ,,Moleys pub" - nuolatinė pietų ir vakarienės vieta,  pasiūlydavusi daugybę skanių ir sočių patiekalų. Tai ypatingas kampelis, kur ne tik valgydavome, bet ir šnekučiuodavomės, ir tikrai kiekvienas norėtume dar ten sugrįžti.

Kiekvieną vakarą taip pat vykdavo skirtingi užsiėmimai-žaidimai. Dalyvaudami susipažinimo žaidimuose, sužinojome daugybę naujų ir smagių dalykėlių! Pristatinėjom savo šalių valgius, žaidimus, dainas. Žinoma, svarbiausias buvo estų - šeimininkų vakaras, jame daug smulkiau sužinojome apie Estiją, jos gyventojus, tradicijas.

Man ypač įsiminė vakarienė viduramžiško stiliaus restorane ,,Olde Hanza". Ir šios vakarienės metu kiekviena šalis sekė savo pasakas. Čia nebuvo būtina kiekvienam pasisakyt privaloma tvarka, bet visi mokėjo mažiausiai po pasaką, o kiti net po kelias. Netikėtumas (bent jau man!) - beveik visos šalys turi panašias legendas ar pasakas! Jei ne personažai, bent jau situacijos, istorijos kai kada pasiutusiai panašios!..

Filmo peržiūra - taip pat „privalomoji" vieno iš vakarų dalis. Kino juosta ,,Milk" sukėlė daugybę diskusijų: vieniems jis nepatiko, nes rodė nepriimtinus dalykus, o kitiems patiko, nes buvo netradiciškas siužetas, veikėjai ir svarbiausia - gyli ir pamokanti pagrindinė mintis. „Ne viskas, kas svarbu, visuomet yra lemtingai svarbu" ir „Ne visa, kas yra nesvarbu, yra neverta dėmesio"... ir t.t. ir pan.

Suprantama, kad paskutinį vakarą visi nuoširdžiai dėkojome Kri (Kristinei) už nuostabų laiką praleistą kartu ir už daugybę žinių ir nepakartojamų įspūdžių, kurias, jos ir kt. jos kolegų dėka įgijome kursų metu (AČIŪ, Karoli!)

Išvažiuoti buvo liūdna ir... neteisinga! Juk taip nesinori palikti didingo Talino senamiesčio, mielo kambarėlio, kuriame miegodavom, draugiškų ir savotiškai svarbių žmonių! Žinoma, lygiai taip pat nebuvo itin miela sėsti į autobusą ir keliauti 9 valandas namo: juk draugai, sutikti trumpam, yra ypatingi draugai, ar ne?..

Simona Česnakaitė

Dar apie šį renginį skaitykite www.liuteronai.lt